הנחיות לאפיון נכון של אתר אינטרנט – נקודת מוצא
הנחיות כלליות לאפיון אתר אינטרנט
אפיון האתר הינו הגדרה כללית של מטרותיו, שימושיו וקהל היעד שלו.
אפיון אתרי האינטרנט מתבצע תוך ראייה רחבה ומקיפה של כל תחום בניית האתרים, הבנה עמוקה של הרגלי הגלישה והצפייה באתרים וראייה עתידית להרחבת תחומי הפעילות של האתר.
אפיון נכון יעניק:
• מענה לצרכים אמיתיים, הצבת יעדים ריאליים והקצאת משאבים נכונים .
• ארכיטקטורת תוכן/מידע אופטימאלית.
• מערך ניווט גמיש.
• פיתוח מהיר וחסכוני בתהליך מודולארי מבוקר.
• כלים ושיטות לשיווק ממוקד.
• הטמעה מהירה של תהליכי תוכן.
• התאמה מירבית לדרישות טכנולוגיות.
בפועל, האפיון המלא הוא שיקוף – תמונת מראה כתובה – של האתר המלא, עוד בטרם נבנה. (מעיין תסריט)
נקודות לדיון:
• יעדי השיווק והשירות הפונים לקהל היעד שלכם (טווח מיידי, קצר, בינוני וארוך).
• פילוח גולשים ומשתמשים והגדרות לשימושיות (Useability).
• אפיון תסריטי גלישה – מצבי שירות.
• מעטפת שיווקית – ניווט, תבניות, כלים שיווקיים.
• התנהגות שיווקית של דף הבית.
• תבניות דינאמיות וסטטיות.
• ניתוב גולשים – אורחים, מנויים, משתמשים
• אפיון נוהלי עדכון
• קביעת מדדי הצלחה
טיפ חשוב:
שוטטו ברשת. חפשו אתרים דומים ו/או המבוססים על הקונספט שאתם מבקשים ליישם באתר. באינטרנט, כמו בחיים, אף אחד לא המציא את הגלגל: רעיונות טובים ראויים לחיקוי.
כיצד זה נעשה בפועל?
• כתיבת "תרשים זרימה" – הגדרה מפורטת של אופן הצגת כל התכנים באתר.
• הצעות והמלצות על הטכנולוגיה שבה ייעשה שימוש לבניית האתר.
• המלצות כלליות לשימוש בכלי אינטרנט בסיסיים ומתקדמים.
• הנחיות גרפיות (כלליות וגם פרטניות), לחלקי האתר השונים.
• הגדרת המבנה הגרפי והתוכני הכללי של עמוד הבית של האתר.
• הגדרת המבנה הגרפי והטכנולוגי של העמודים הפנימיים באתר.